Non è sicuramente una bella figura quella che Samsung sta facendo agli occhi del mondo con il suo Galaxy Note 7. Le indiscrezioni che volevano un Samsung Galaxy Note 7 assolutamente non sicuro (oltre alle numerose notizie riguardanti lag e rallentamenti di vario tipo nella versione con CPU SnapDragon 820), con delle batterie esplose, hanno trovato conferme nella frase di Koh Donk-jin, capo della sezione handset di Samsung, che ha dichiarato:
“… la cosa più importante al momento è la sicurezza dei nostri clienti e non vogliamo deluderli… I dispositivi affetti dal problema corrispondono a meno dello 0.1% delle unità vendute. Il difetto può essere risolto sostituendo la batteria…”
Da parte di Samsung Italia non c’è ancora un comunicato ufficiale, ma Samsung ha pubblicato un comunicato sul suo sito ufficiale:
Samsung is committed to producing the highest quality products and we take every incident report from our valued customers very seriously. In response to recently reported cases of the new Galaxy Note7, we conducted a thorough investigation and found a battery cell issue.
To date (as of September 1) there have been 35 cases that have been reported globally and we are currently conducting a thorough inspection with our suppliers to identify possible affected batteries in the market. However, because our customers’ safety is an absolute priority at Samsung, we have stopped sales of the Galaxy Note7.
For customers who already have Galaxy Note7 devices, we will voluntarily replace their current device with a new one over the coming weeks.
We acknowledge the inconvenience this may cause in the market but this is to ensure that Samsung continues to deliver the highest quality products to our customers. We are working closely with our partners to ensure the replacement experience is as convenient and efficient as possible.